المشاركات

عرض المشاركات من فبراير 16, 2019

وریای ستەم کردن بن

وریای ستەم کردن بن  ......... لە جابرەوە خوای لی ڕازی بێت کە پێغەمبەری خوا صلى الله علیه وسلم فەرموویەتی : ا تَّقوا الظلم؛ فإنَّ الظلم ظلمات يوم القيامة (1) واتا : وریای ستەم کردن بن چونکە بەڕاستی ستەم کردن لە دونیا تاریکی ڕۆژی دواییە . وەستەم کردنیش بریتیە لە : دانانی شتێک لە جیگایەک کە شایستەی نەبێت . وەستەمیش سێ جۆرە : یەکەم : ستەمی مرۆڤ بەرامبەر پەروەردگاری ئەویش بە هاوەڵ بۆ خوا بڕیاردان . دووەم : ستەمی مرۆڤ لە نەفسی خۆی بەتاوان و سەرپێچی خوای پەروەردگار . سێ یەم : ستەمی مرۆڤ لە کەسانی بەرامبەری جا لە : ١- پارە و سامانیان بێت ٢- یان شەرەف و کەرامەتیان ٣-یان لە خوێنیان . ...... (1)رواه مسلم :2578

ئەوانەی تانە دەدەن لە زانایان ، دەعوەکەیان لەناو دەچێت و زانایانیش هەر دەمێنن

ئەوانەی تانە دەدەن لە زانایان ، دەعوەکەیان لەناو دەچێت و زانایانیش هەر دەمێنن .... چڵە پۆپی دژیەکی بریتیە لەوەی کە : ئینکاری بکەیت لە قسەكردن بە فێرخوازان و بانگخوازان لە هەمانکاتیشدا ڕازی بیت بە تانەدان له پێشەوایان و گەورە زانایان . بۆیە ئەو کەسانەی کە سەری زمان و بنی زمانیان بووە بە باسی (ئەدەب و ڕێز و زانینی فەزڵی خاوەن فەزڵ ..... ) لە هەمان کاتدا بوونەتە حەربێک لەسەر پێشەوایان و گەورە زانایانی ئەهلی سونە . ئەمە بانگەشە نیە بۆ ڕێگادان بە بێ ڕێزی بەرامبەر فێرخوازان و بانگخوازان . بەڵکو ئینکاری کردنە لە ئەم : بێ ئەدەبی و بێڕێزیەی کە دەکرێت بەرامبەر زانایانی گەورەی ئوممەت . تۆمەتبار کردنیان بەوەی کە ئەمانە لەناو ڕێبازی پیسی ئیخوان بوونە و ئەم بۆچوونە بۆگەنەیان لە فیکر و مێشکدا ماوە . لەکاتێکدا ئەگەر هەمان پێوەر دابنرێت بۆ فێرخوازان و بانگخوازانی دیکە ئەوە ڕازی نابن . ئەمەش چڵەپۆپی دژیەکیە پەنا بەخوا دەگرین لەوەی کە بگەین بە ئەو ئاستە نزمە . پێشەوای ئەهلی سوونە شێخ مقبل الوادعی بەڕەحمەت بێت دەفەرمێت : ئەوانەی تانە دەدەن لە زانایان ، دەعوەکەیان لەناو دەچێت و زانایانی...

من أراد الوقوف على عيوب نفسه فله في ذلك أربع طُرُق

من أراد الوقوف على عيوب نفسه فله في ذلك أربع طُرُق ......... من أراد الوقوف على عيوب نفسه فله في ذلك أربع طُرُق: الطريقة الأولى: أن يجلِسَ بين يدي شيخٍ بصيرٍ بٍعُيوبِ النفس يُعَرِّفُه عيوب نفسِه وطُرُقَ علاجها, وهذا قد عزَّ في هذا الزمان وجودُه. الطريقة الثانية: أن يطلُبَ صديقًا صدوقًا بصيرًا متدينا ويُنَصِّبَه رقيبًا على نفسِه لينبِّهه على المكروه من أخلاقِه وأفعاله. الطريقة الثالثة: أن يستفيدَ معرفةَ عيوبِ نفسِه من ألسنةِ أعدائه, فإنَّ عين السُّخط تبدي المساوئ . الطريقة الرابعة: أن يُخالِط الناس ، فكل ما يراه مذمومًا فيما بينهم يجتنبُه . ......... ينظر : مختصر منهاج القاصدين لابن قدامة المقدسي رحمه الله: 156